
...jmenuji se Veronika Dobešová
Narodila jsem se jeden prosincový čtvrtek 1982. Celý život žiji a pracuji ve Frýdku-Místku. Miluji náš kraj, jeho přírodu, historii a folklór.
Jsem maminka, manželka, dcera, vnučka, kamarádka a dílem osudu i psycholožka a psychoterapeutka.
Soukromou psychologickou poradnu provozuji od roku 2017. Od studií až doposud pracuji jako školní psycholožka na ZŠ P. Bezruče ve Frýdku-Místku. Tato role mě nesmírně baví, je kreativní a krásná ve své každodenní proměnlivosti. Práci s dětmi se tedy věnuji více než 17 let i když dříve v roli učitelky v mateřské škole.
Má psychoterapeutická přesvědčení vycházejí především z konceptu Virginie Satirové. Věřím, že každý z nás má vnitřní zdroje pro to, aby zvládnul jakoukoli náročnou situaci. I když někdy nemůžeme změnit vnější okolnosti, můžeme změnit naše vnímání a svá očekávání. Nemůžeme měnit minulost, ale můžeme změnit náš pohled, dopad, který na nás má. Věřím, že lidé, kteří mají úctu sami k sobě dokáží řešit problémy s respektem ke druhým. Problémy totiž často nejsou v lidech, ale v komunikaci. Vnímám, že každý z nás má skrytá přání a touhy... mým úkolem je pomoci společně s Vámi hledat cestu k jejich naplnění.
Při práci s klienty věřím v laskavý, empatický a respektující přístup zaměřený na vnitřní změnu. Společně budeme hledat řešení toho co Vás trápí. Kromě rozhovoru využívám různé kreativní techniky - práci s rodinnou mapou, sochání, práci ledovcem a mandalou lidské psychiky, kolo vlivů, terapeutické pískoviště a další.
Vzdělání:
- 2004 - 2006 Vychovatelství - pedagog volného času (Ostravská univerzita v Ostravě)
- 2007- 2013 Jednooborová psychologie (Univerzita Palackého v Olomouci)
- 2013 - 2017 Psychoterapeutický výcvik v Transformační systemické terapii V. Satirové MOVISA V
- 2015 - 2016 Specializační kurz Psycholog ve zdravotnictví (Univerzita Palackého v Olomouci)
- 2017 - 2020 Psychoterapeutický výcvik v Transformační systemické terapii V. Satirové MOVISA VII (asistent lektorského týmu)
Absolvované kurzy a semináře:
- Hand test v klinické a poradenské praxi
- Vedení dětské skupiny pro děti s problémovým chováním
- IDS - The inteligence and development scales
- Podpora nadaných žáků na základní škole
- Diagnostika třídních kolektivů (o. s. AUTENDO R. Braun)
- Diagnostika rodiny v poradenských zařízeních - užívání Testu rodinných vztahů
- Práce s dětskou kresbou (Z. Altman)
- Rizikové chování dětí a mládeže
- Zvládání agresivního chování u žáků s PAS
- Sandplaying - využití herního pískoviště v diagnostice poradenství a terapii s dětmi i dospělými, přístup gestalt terapie
- Práce s programem KUPOZ
- Možnosti využití mandaly jako terapeutického nástroje v Transformační systemické terapii
- Program Druhý krok: socio-emoční učení dětí
- Spolu a jinak ve školním poradenství (Mansio Brono)
- Sebepoškozování u dětí a mladistvých (Lenka Ottová)
- Psychologie traumatu, možnosti diagnostiky a intervence (NPI)